На допомогу людям з вадами слуху

Українці створили унікальний додаток, що дозволяє спілкуватись людям із вадами слуху

Програма дозволяє відчувати музику, попереджає про небезпеку та може покликати близьких на допомогу.

Вадим Єрченко

На жаль, далеко не всім з нас вистачає бажання і терпіння, аби допомогти тим, кому в житті пощастило мати здоров’я трішки менше. Наразі мова не йде про якісь великі справи. Багатьом працівникам сфери обслуговування бракує сил та навичок, щоб, приміром, обслужити клієнта, який погано чує або не чує зовсім. А згідно звітів Всесвітньої організації охорони здоров’я, кожен 10-й житель планети має проблеми зі слухом.

Цю проблему намагається вирішити випускник Київського політеху Віталій Потапчук, який разом зі своєю командою створив додаток BeWarned. Згодом було випущено ще кілька додатків, що полегшують життя людям із вадами слуху. Програми не лише допомагають у спілкуванні, а й попереджають про небезпеку. Нам вдалось поговорити із Віталієм, тож він пояснив, як це працює. Він з дитинства має дуже слабкий слух, а його дружина не чує зовсім.

«Найбільша проблема у моєму житті — це спілкування з людьми. Вони часто перепитують, нервують або мені доводиться перепитувати по кілька разів. Коли я або моя дружина говорить, що не чує, то по їхніх обличчях видно, що вони незадоволені. Тому я й захотів позбавити людей із вадами слуху цих проблем», — розповідає розробник.

Так на світ з’явився мобільний додаток BeWarned. Він мав 4 функції:

  • Sound Monitor за допомогою нейронних мереж визначає небезпечні звуки (крики, клаксон авто, сирену та гавкання собак). У разі небезпеки програма попереджає користувача вібрацією і миготінням спалаху на смартфоні.
  • Connect допомагає спілкуватися з людьми довкола — він конвертує текст у мову і навпаки.
  • Dance дозволяє відчути музичні треки через вібрацію, світлові сигнали і пульсацію візуального еквалайзера.
  • Якщо користувач перебуває у небезпечній ситуації, покликати близьких на допомогу він зможе завдяки Emergency Call. Наразі ця функція працює лише у США.

     Згодом були запущені і нові програми: Connect, ConnectPRO, BeWarned Dance, Перекладач жестової мови (Connect-перекладач).

Перекладач мови жестів

     «Connect-перекладач» — це найпопулярніший додаток серед людей, що використовують жестову мову в Україні. За допомогою цього додатку люди з вадами слуху можуть підтримувати зв’язок з кол-центром розробника, щоб вирішувати свої нагальні питання.

     Так, наприклад, користувачі можуть записатися на консультацію до лікаря чи подзвонити в інтернет-магазин. Спілкування із операторами відбувається жестововою мовою. Користувач по відеозв’язку пояснює перекладачу, що потрібно дізнатися, і той, в свою чергу, телефонує до потрібної служби.

«Зараз всі наші програми є безкоштовними для аудиторії людей, що не чують. У цьому й полягає соціальна сторона проекту. Ми впевнені, що вирішувати проблеми комунікації у закладах повинен сам бізнес. І ми надаємо йому такий інструмент», — додав Євген Охріменко, СЕО компанії.

Розробник впевнений, що ці розробки допоможе людям із вадами слуху легко отримувати різноманітні послуги та спілкуватись із будь-ким.

ConnectPro

      Окрім того, розробники випустили нову програму — ConnectPro із вбудованим перекладачем жестової мови. Цей додаток може працювати двома способами:

  • Текстовий. Зручно для користування у закладах, наприклад, у лікарні. Коли ви набираєте щось у смартфоні, то співрозмовник одразу бачить цей текст у своєму телефоні у режимі реального часу. Людина, яка відпові-дає, може надиктувати свою відповідь, а ви побачите це у вигляді тексту.
  • Віртуальний перекладач жестової мови. Додаток також дозволяє спілкуватися за допомогою вбудованого перекладача жестової мови. Це дозволяє людям, які зовсім не чують або мають поганий слух, нормально спілкуватись із ким завгодно.

     Програма ConnectPro і вже працює в українських магазинах російського оператора Vodafone в Дніпрі, Києві, Львові, Одесі та Харкові, а також у медичній клініці «Ameda» в Києві.

«Це унікальний продукт в Україні для вільного спілкування з людьми із вадами слуху. На це рішення є великий попит», — зазначив співзасновник сервісу Віталій Потапчук.

Результати

     Віталій отримав багато пропозицій від українських журналістів, що хочуть висвітлити винахід у ЗМІ. Про BeWarned зняли сюжети СТБ, 1+1, 5-й канал та інші.

З моменту запуску навесні 2017 команда встигла презентувати свої розробки в Університеті для людей із вадами слуху Галлодет і Рочестерському технологічному інституті (США), відвідати безліч конференцій. Проект було відібрано для участі в європейському акселераторі StartupSauna у Фінляндії.

Команда розробників BeWarned.

Винахідник побачив, що людям не байдужі ті, хто погано чує. Розробники говорять, що вони на правильному шляху. Отримати консультацію щодо роботи та встановлення ConnectPro можна залишивши заявку через сайт.

Завантажити додаток можна на Google Play https://play.google.com/store/apps/details?id=com.getbewarned.connectinterpreter&pli=1 або iTunes https://apps.apple.com/us/app/id1303476708

     Connect PRO – інноваційне програмне забезпечення для швидкої та комфортної комунікації з нечуючими та слабочуючими відвідувачами державних та комерційних закладів України.

      Соціальна місія IT-продукту: створення для людей з особливими потребами безбар’єрного середовища в Україні.

      Ідея розробки і реалізація належать компанії «Технології для людей».

Використання

Додаток забезпечує людям з порушення слуху повний доступ до послуг та товарів будь-яких організацій, незалежно від форм власності. Connect PRO вже використовують понад 300 установ.

Чому варто встановити Connect PRO

  • Якість надання послуг нечуючим та слабочуючим людям зростає.
  • Непорозумінь і конфліктів під час комунікації не виникає.
  • Набагато менше часу витрачається на обслуговування відвідувачів з порушенням слуху.
  • Компанія отримує нову аудиторію і кількість клієнтів збільшується.
  • Підвищується рівень лояльності відвідувачів.
  • Зростає рівень довіри до бренду, ініціатору нововведення або організації в цілому.
  • З’являється можливість брати на роботу людей з порушенням слуху.
  • З’являється інструмент для комфортної комунікації з нечуючими співробітниками.
  • Компанія стає орієнтованою на людей з особливими потребами, а її товари та/або послуги більш доступними.

Робота сервісу з зовнішніми клієнтами

     Додаток Connect PRO встановлюється на спеціальний пристрій – планшет, який зберігається в місці швидкого доступу. Це також може бути смартфон. Людина з порушенням слуху дізнається про наявність такого пристрою з інтерактивної карти в онлайн, а також по інформаційній наліпці біля входу в заклад.

     Представник установи, коли необхідно, зв’язується через додаток з перекладачем жестової мови. У діалоговому вікні нечуюча людина спілкується з перекладачем жестової мови. Перекладач озвучує те, що йому говорять, а потім – навпаки. В додатку є можливість комунікації за допомогою опції перекладу тексту в голос і навпаки (для тих, хто не володіє жестовою мовою).

Робота сервісу з внутрішніми клієнтами

Планшет з встановленим додатком Connect PRO знаходиться в місці швидкого доступу – у керівника, HR-фахівця або адміністратора.

Під час нарад, загальних зборів, обговорень та інших взаємодій з нечуючими співробітниками, відповідальна особа підключає до діалогу перекладача жестової мови. Комунікація відбувається у режимі реального часу. Перекладач одночасно працює у дві сторони.

Пошук і підбір кандидатів, співбесіди та інші комунікацій з нечуючими кандидатами відбуваються аналогічно – за допомогою планшета і перекладача.

Переваги Connect PRO

  • Інноваційні IT-технології
    Додаток відповідає міжнародним стандартам зв’язку.
    Підходить для будь-якої операційної системи (Android, iOS).
  • Зручність використання
    Зрозуміла і оперативна система підключення.
    Перекладач викликається декількома кліками.
  • Захист даних
    Персональні дані користувачів захищені.
    Конфіденційність інформації гарантована.
  • Висока якість послуг
    Професійні перекладачі жестової мови,
    які володіють УЖМ та РЖМ.
  • Доступність сервісу 24/7
    Перекладачі жестової мови і команда технічної підтримки працюють цілодобово.
  • Прозорість взаєморозрахунків
    Детальна статистика всіх взаємодій. Повний доступ до даних.
    Можливість формування звітів і аналітика звернень.